Alice Lowe, protagonista de Sightseers |
Això s’acaba. De fet, nosaltres aprofitem el diumenge de les maratons finals per fer les maletes, i per tant, avui és el nostre últim dia de Sitges. Alegria, hi hem arribat vius! Tot i que avui encara queda molt per fer. Ens arriba la darrera gran pel·lícula del festival, i les sessions sorpresa, ja descobertes i confirmades com a visites imprescindibles al cine. De tota manera, podem fer un resum general d’una edició plena de llums i ombres.
Pràcticament cap de les propostes comercials importants ens ha semblat que arribés al que s’esperava d’elles (Invador, El cuerpo, Sinister i, fins i tot, Lo imposible), i les que ja hi comptàvem com a imprescindibles no han decebut. Ens referim a Holy Motors, a Cosmopolis o a El alucinante mundo de Norman. Hem tingut sorpreses agradables en forma del retorn de Tim Burton amb Frankenweenie (tot i el doblatge…), Wrong, o la collida de The Cabin in the Woods. I alguna especialment desagradable: encara intentem oblidar Excision o American Mary… De tot això en parlarem al següent programa, el dijous vinent. Mentrestant, això continua…
Recorregut recomanat
Dia intents, 100% destinat a l’Auditori. A les 9:15 intenteu agafar entrades per Looper, la nova pel·lícula de Rian Johnson amb Bruce Willis, Joseph Gordon-Levitt i Emily Blunt, que semblaria una barreja entre Terminator i els contes de Philip K. Dick, amb un punt de cinema negre. La tornen a fer a les 19:30, amb la gala de clausura, però no creiem que pugueu entrar… Si teniu ganes de festa, entreu després (11:30) a The Thieves, una mena d’Ocean’s Eleven oriental molt vistosa i plena d’acció (tot i que un pèl llarga).Amb el asiatic mode: On, a les 14:30 torna Takashi Kitano amb Outrage Beyond, continuació de la brillantOutrage, i promesa d’una nova entrega de màfies yakuza i violència. Bon detall per l’últim dia, com ho és també la programació de Beasts of the Southern Wild, sensació a Sundance i a Cannes, i que ja és l’sleeper de l’any. Es tracta del drama del Katrina, des del punt de vista d’una nena molt jove i amb una gran imaginació.
Si no teniu entrada per la gala de clausura, aprofiteu per sopar, que després es projecta la primera de les pel·lícules sorpresa: es tracta d’Spring Breakers, a on l’imprevisible Harmony Korine agafa la seva dona i tres exnenes Disney per ficar-les en una trama d’excessos i drogues, bikinis fluorescents i un James Franco ideal com a traficant i putero. Hem vist només els tràilers i ja estem desitjant veure-la… La resta de sorpreses les tenim a la Marató sorpresa final, que començarà amb Paranormal Activity 4 (fins ara la sèrie ha anat de menys a més… però quant aguantarà el xiclet?) i continua amb End of Watch, una mena de fals documental sobre la policia nord-americana, protagonitzat per Jake Gyllenhaal I Michael Peña. Acaba emb The Bay, que no està malament com a final de festa si no l’heu vista abans.
Recorregut alternatiu
Si sou antisistema, dediqueu la tarda al Prado: a les 18:45 projecten Keyhole, una autèntica meravella en rigorós blanc I negre del nostre adorat Guy Maddin, i seguiu després amb Post Tenebras Lux (20:45), d’un altre a tenir en compte: Carlos Reygadas. Si teniu ganes de final de festa, aneu a sopar i torneu a veure, a la 01:15 de la matinada, la marató zombi amb Cockneys vs. Zombis, Zombie Ass: Toilet of the Dead i Outpost: Black Sun. Nosaltres no us ho recomanem, per l’últim dia és l’últim dia.Te les vas perdre?
Encara sou a temps de tornar a veure la molt mediocre A Fantastic Fear of Everything, a les 09:15 al Retiro, i la molt més interessant cinta d’animació Wolf Children, a les 13:15.A la nit, al mateix cinema, fan una macro-marató d’escàndol: a les 22:45 reposen The ABCs of Death, i a la 01:15 aquell pack de pelis japoneses amb Dead Sushi, Sadako 3D i Gyo. Com a mínim, veieu la primera seguint les instruccions del director; aquesta, a un cine com el Retiro, pot ser brutal.
En canvi, a les 23:00 al Prado podeu veure Vous n’avez encore rien vu, d’Alain Resnais. Ja us vam dir que era de les imprescindibles…
No hay comentarios:
Publicar un comentario