viernes, 5 de octubre de 2012

Festival de Sitges 2012. La ruta - Divendres 5

Presentació de El cuerpo

Segon dia de festival, I ja ens hem endut les primeres sorpreses I les primeres decepcions. El cuerpo ens va deixar molt, massa freds, i considerem que American Mary és un dels grans bluf de la present edició. Horrible. Per sort, no ens va fallar Ruiz amb La noche de enfrente, i vam confirmar el que us dèiem: ja s’està parlant molt, i molt bé, de Room 237. Però tot això ja és aigua passada; va passar ahir, i ja se sap que el ritme del festival no permet mirar enrere. Què fem avui?

Recorregut recomanat

Hi ha molta cosa de bon matí, però les podem recuperar a horaris més normals altres dies. De moment, avui comenceu amb Compliance a les 15:30 a l’Auditori. Es tracta d’un thriller que tot i no descobrir res de nou, amaga sorpreses d’aquelles de plantejar-se què està passant realment amb aquest robatori frustrat, i per tant, l’entreteniment està més que assegurat. I a més protagonitza Dreama Walker, què més voleu?

Quan s’acabi la peli, quedeu-vos a l’Auditori, que arriba a les 17:30 el primer dels grans plats forts de gènere de l’any: Don Coscarelli himself presentarà en viu i en directe John Dies at the End, una bogeria de la qual se’n diuen meravelles: ciència-ficció, por, efectes especials, gore, fantasia… promet, promet. Recomanem, després, una pausa. Això acabarà més o menys a les 19:30.

Aprofiteu per sopar, despejeu-vos, i recarregueu piles per a la següent sessió, a les 22:30 també a l’Auditori. Es projecta Holy Motors, la gran, grandíssima darrere peli de Leos Carax a tenir en consideració de cara a les votacions als premis del final del festival. És brutal, i és d’aquelles que necessiten reflexions posteriors i debats a dojo. No us la perdeu.

Recorregut alternatiu

Comenceu ben d’hora: a les 09:00 posen al Retiro Branded, que pel que sabem, es tracta d’una mena de rebel·lió de les marques. O al contrari, som nosaltres qui ens rebel·lem contra elles, però el cas és que de cop i volta la humanitat s’enfronta a bitxos amb formes tan reconegudes com les finestretes de Windows o una llauna de Coca-Cola gegant… Ideal per sortir a esmorzar a l’Starbucks.

De fet, podeu fer una pausa per prendre algo, i a les 13:45 reprendre el ritme amb un clàssic: al Prado reposen Reservoir Dogs, la primera obra mestra de Quentin Tarantino que sempre que es pugui, s’ha de tornar a veure. Acabada la peli, feu una pausa abans de re-enganxar-vos a les grans de l’Auditori que us recomanàvem al primer recorregut.

Te les vas perdre?

Si et vas perdre alguna de les nostres recomanacions d’ahir, tens una nova oportunitat per veure-les: a l’Auditori, a les 19:45, tornen a posar Nameless Gangster, i a la 1:00 canvien l’ordre, però mantenen les pelis de la Found Footage Marató: V/H/S, Area 407 i The Bay. D’altra banda, les 20:30 són excel·lents per veure, en solitari, Doomsday Book al Retiro…

I nosaltres què veurem

Nosaltres començarem d’hora. A les 08:30 ens volem plantificar a l’Auditori per veure Insensibles, per després enllaçar amb Holy Motors al passi matiner de les 10:45 (sí, ja la vam veure, però repetirem). Marxarem cap al Retiro després, a veure’n una d’animació (Le magasin des suicides, de Patrice Leconte), i després aprofitarem per preparar guions, critiques i programes de la setmana vinent. Ara bé, si algú ens vol convidar a berenar, ho deixem tot ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario