Anem per feina. Toca recuperar una mica el ritme normal després d'una setmana sense podcast ni depict; toca posar-nos al dia amb la informació de l'últim programa (el podeu escoltar fent clic AQUÍ). Els sospitosos habituals (llibres, còmics, cinema, sèries, música i teatre) han tornat a protagonitzar els nostres (gairebé) 60 minuts de Condensador, i si voleu aprofundir una mica més sobre un, dos, o tots ells, aquí teniu el què necessiteu. Info, links, portades, i tota la pesca... Comencem?
LLETRAFERIDES: JAVIER MARÍAS - Los enamoramientos
Escollit com a llibre de l'any segons molts mitjans, la nova proposta de Javier Marías confirma la seva subtilesa, el seu estil perfecte i la seva voluntat de calar mitjançant, ay, l'amor. No serà l'únic tema que trobareu, però sí el que servirà com a eix principal sobre el que anar desglossant altres temes de caire existencialista. Altament recomanable. +info
«La última vez que vi a Miguel Desvern o Deverne fue también la última que lo vio su mujer, Luisa, lo cual no dejó de ser extraño y quizá injusto, ya que ella era eso, su mujer, y yo era en cambio una desconocida…»
Así comienza Los enamoramientos, la nueva novela de Javier Marías, consagrado como uno de los mejores novelistas contemporáneos. María Dolz, la narradora y protagonista, sólo supo su nombre «cuando apareció su foto en el periódico, apuñalado y medio descamisado y a punto de convertirse en un muerto: lo último de lo que se debió de dar cuenta fue de que lo acuchillaban por confusión y sin causa».
Con una prosa profunda y cautivadora, esta novela reflexiona sobre el estado de enamoramiento, considerado casi universalmente como algo positivo e incluso redentor a veces, tanto que parece justificar casi todas las cosas: las acciones nobles y desinteresadas, pero también los mayores desmanes y ruindades.
Los enamoramientos es también un libro sobre la impunidad y sobre la horrible fuerza de los hechos; sobre la inconveniencia de que los muertos pudieran volver, por mucho que se los haya llorado y que en apariencia nada se deseara tanto como su regreso, o al menos que siguieran vivos; también sobre la imposibilidad de saber nunca la verdad cabalmente, ni siquiera la de nuestro pensamiento, oscilante y variable siempre.
«La última vez que vi a Miguel Desvern o Deverne fue también la última que lo vio su mujer, Luisa, lo cual no dejó de ser extraño y quizá injusto, ya que ella era eso, su mujer, y yo era en cambio una desconocida…»
Así comienza Los enamoramientos, la nueva novela de Javier Marías, consagrado como uno de los mejores novelistas contemporáneos. María Dolz, la narradora y protagonista, sólo supo su nombre «cuando apareció su foto en el periódico, apuñalado y medio descamisado y a punto de convertirse en un muerto: lo último de lo que se debió de dar cuenta fue de que lo acuchillaban por confusión y sin causa».
Con una prosa profunda y cautivadora, esta novela reflexiona sobre el estado de enamoramiento, considerado casi universalmente como algo positivo e incluso redentor a veces, tanto que parece justificar casi todas las cosas: las acciones nobles y desinteresadas, pero también los mayores desmanes y ruindades.
Los enamoramientos es también un libro sobre la impunidad y sobre la horrible fuerza de los hechos; sobre la inconveniencia de que los muertos pudieran volver, por mucho que se los haya llorado y que en apariencia nada se deseara tanto como su regreso, o al menos que siguieran vivos; también sobre la imposibilidad de saber nunca la verdad cabalmente, ni siquiera la de nuestro pensamiento, oscilante y variable siempre.
Un dels autors europeus més estimulants en el món del còmic edita aquest còmic ple de color, originalitat... i animals parlants. Molt de l'estil Low Moon, en aquest cas ens explica una mena de precuel·la de Los tres mosqueteros, a on l'Athos viatja a Hollywood per a fer de sí mateix en una peli. Sorprenent! +info
El noruego Jason rinde homenaje a los clásicos del cine
Jason, autor noruego afincado en Francia, ha demostrado a lo largo de los años que no hay personaje, género o argumento clásico que se le resista. Ha homenajeado a Hitchcock, ha hecho viajar atrás en el tiempo a un asesino para matar a Hitler, y ha mandado a Marte un mosquetero. Y todo ello con un sentido del humor que se parece tanto al desencanto que se confunde con él.
En Athos en América, Jason retoma el formato de Low Moon para ofrecernos seis historias plagadas de guiños y referencias cinematográficas. Athos en América, la historia que da título al libro, es una especie de precuela de El último mosquetero, en la que el inmortal espadachín, acodado en la barra de un bar en el Nueva York de los años 20, cuenta cómo fue a Hollywood con el fin de interpretarse a sí mismo en una versión cinematográfica de Los tres mosqueteros.
Completan el volumen El caballo que ríe, que retoma personajes de la historia & de Low Moon, El cerebro que no quería Virginia Woolf, un remix de El cerebro que no quería morir y ¿Quién teme a Virginia Woolf?, Un gato venido del cielo, en el que Jason se retrata a sí mismo trabajando en su cómic, Tom Waits en la Luna y Adiós, Mary Ann.
El noruego Jason rinde homenaje a los clásicos del cine
Jason, autor noruego afincado en Francia, ha demostrado a lo largo de los años que no hay personaje, género o argumento clásico que se le resista. Ha homenajeado a Hitchcock, ha hecho viajar atrás en el tiempo a un asesino para matar a Hitler, y ha mandado a Marte un mosquetero. Y todo ello con un sentido del humor que se parece tanto al desencanto que se confunde con él.
En Athos en América, Jason retoma el formato de Low Moon para ofrecernos seis historias plagadas de guiños y referencias cinematográficas. Athos en América, la historia que da título al libro, es una especie de precuela de El último mosquetero, en la que el inmortal espadachín, acodado en la barra de un bar en el Nueva York de los años 20, cuenta cómo fue a Hollywood con el fin de interpretarse a sí mismo en una versión cinematográfica de Los tres mosqueteros.
Completan el volumen El caballo que ríe, que retoma personajes de la historia & de Low Moon, El cerebro que no quería Virginia Woolf, un remix de El cerebro que no quería morir y ¿Quién teme a Virginia Woolf?, Un gato venido del cielo, en el que Jason se retrata a sí mismo trabajando en su cómic, Tom Waits en la Luna y Adiós, Mary Ann.
GRAN PANTALLA - ESTRENES: BENNETT MILLER - Moneyball: Rompiendo las normas
L'important d'aquesta pel·lícula no és ni qui la dirigeix, ni de què va. Perquè de fet, ni el director està especialment inspirat, ni el tema és d'aquells que et facin vibrar a la primera. L'important és què el guionista de Moneyball és Aaron Sorkin. L'Aaron Sorkin de La red social. L'Aaron Sorkin de El ala oeste de la Casa Blanca. Qualsevol cosa a les seves mans es fa trepidant. I si a sobre se li sumen actors en estat de gràcia (i el Brad Pitt, Jonah Hill i Phillip Seymou Hoffman ho estan), la jugada surt rodona. Encara que sigui un esport que ens importi tan poc com és el baseball. Gran pel·lícula. +info
Billy Beane, el director general de un equipo de béisbol de Oakland, logra mantenerse en los primeros puestos e incluso llegar a la final del campeonato durante varios años consecutivos, a pesar de contar con uno de los presupuestos más bajos de todas las grandes ligas. (FILMAFFINITY)
Billy Beane, el director general de un equipo de béisbol de Oakland, logra mantenerse en los primeros puestos e incluso llegar a la final del campeonato durante varios años consecutivos, a pesar de contar con uno de los presupuestos más bajos de todas las grandes ligas. (FILMAFFINITY)
JAMES BOBIN - Los Muppets
Ok, confessem. Encara no la hem pogut veure. Les distribuïdores de la nova aventura dels Teleñecos no ha volgut fer passe de premsa a Barcelona (n'ha fet quatre a Madrid...), i per tant no la podem recomanar objectivament. Però no ens direu que no hi ha ganes de veure-la! És la estrena de la setmana, és l'esdeveniment de l'any... és el Gustavo, la Peggy i companyia. En quant puguem apropar-nos als cinemes, us diem. Paraula de boy scout. +info
Durante sus vacaciones en Los Ángeles, Walter, el fan número uno de los Teleñecos, y sus amigos Gary (Jason Segel) y Mary (Amy Adams) descubren que el petrolero Tex Richman (Chris Cooper) planea demoler el Teatro de los Teleñecos para perforar el solar y extraer el petróleo que se halla debajo. Para montar el Show más espectacular de los Teleñecos y recaudar los 10 millones de dólares necesarios para salvar el teatro, Walter, Mary y Gary buscan a la Rana Gustavo y a los Teleñecos: Fozzie trabaja en un casino de Reno con la banda de los Moopets, Peggy trabaja para Vogue como una diseñadora de tallas grandes, Animal ha ingresado en una clínica de Santa Bárbara para aprender a controlar su ira, y Gonzo es un magnate de la industria de la fontanería. (FILMAFFINITY)
Durante sus vacaciones en Los Ángeles, Walter, el fan número uno de los Teleñecos, y sus amigos Gary (Jason Segel) y Mary (Amy Adams) descubren que el petrolero Tex Richman (Chris Cooper) planea demoler el Teatro de los Teleñecos para perforar el solar y extraer el petróleo que se halla debajo. Para montar el Show más espectacular de los Teleñecos y recaudar los 10 millones de dólares necesarios para salvar el teatro, Walter, Mary y Gary buscan a la Rana Gustavo y a los Teleñecos: Fozzie trabaja en un casino de Reno con la banda de los Moopets, Peggy trabaja para Vogue como una diseñadora de tallas grandes, Animal ha ingresado en una clínica de Santa Bárbara para aprender a controlar su ira, y Gonzo es un magnate de la industria de la fontanería. (FILMAFFINITY)
CATODICISME: BLACK MIRROR (Channel 4)
És una de les grans sorpreses televisives dels últims anys. La sèrie de la que més es parla, i què és millor no saber-ne res abans de començar-la, és en realitat una mini-temporada amb la qual els creadors de Dead Set es queden a gust criticant pràcticament tot el què mou la nostra societat. Imperdible. +info
SPARTACUS - VENGEANCE (Starz)
Després d'haver de parar la sèrie a causa d'un maleït càncer, i de continuar-la en forma de precuel·la per escórrer el bultu, no es va poder fer res. Malauradament, l'Andy Whitfield (l'Spartacus original) moria després de 18 mesos de lluita, i tard o d'hora s'havia de prendre la decisió de substituir-lo i tirar endavant. L'escollit va ser Liam McIntyre i la setmana passada va arrencar oficialment la segona temporada, anomenada Vengeance. Morbo per saber com ha afectat el canvi, ganes de carnassa... per tan elevats motius la vam començar de seguida, confirmant el què més o menys esperàvem: que tot segueix igual (beneits guilty pleasures...). Cada divendres, un nou episodi. +info
LUCK (HBO)
Ja n’hem parlat altres cops, però tota recomanació és poca. Sí, és la gran sèrie de la temporada. Es diu Luck, i el seu responsable és el David Milch, a qui li devem sèries como Deawodd o El ala oeste de la Casa Blanca. Però a més, produeix i dirigeix algún capítol Michael Mann. Però a més, protagonitza Dustin Hoffman. Què més voleu? Una historia inesperada i apassionant sobre el món de les apostes? Check. Una qualitat molt per sobre de la mitjana? Check. Ja se sap, la HBO no fa tele… +info
TEATRE: T DE TEATRE - Delicades
Acabem el nostre repàs al programa del dijous amb una recomanació teatral. Després d’un gran éxit al passat festival de teatre GREC, s’estrena a nivel comercial aquesta interessant obra feta a base de moltes histories petites lligades entre sí. Es pot veure al teatre Poliorama des del passat 1 de febrer. +info
Delicades el darrer espectacle de la companyia escrit i dirigit per Alfredo Sanzol, torna al Teatre Poliorama, a partir del pròxim dia 1 de febrer. Delicades és una coproducció entre la companyia T de Teatre i el GREC Festival de Barcelona. Estrenada a la passada edició, va tenir una magnifica acollida per part del públic i de la critica, convertint-se en l’espectacle més vist del festival
L’humor és una constant en la trajectòria de T de Teatre i Alfredo Sanzol. Una manera de mirar la realitat que els ha unit per explicar Delicades; una història d’històries, de vegades no tan fràgils ni delicades.
Histories que fusionen la tragèdia amb la comèdia d’una forma singular. Un autor i director amb capacitat de sorpresa.
Delicades el darrer espectacle de la companyia escrit i dirigit per Alfredo Sanzol, torna al Teatre Poliorama, a partir del pròxim dia 1 de febrer. Delicades és una coproducció entre la companyia T de Teatre i el GREC Festival de Barcelona. Estrenada a la passada edició, va tenir una magnifica acollida per part del públic i de la critica, convertint-se en l’espectacle més vist del festival
L’humor és una constant en la trajectòria de T de Teatre i Alfredo Sanzol. Una manera de mirar la realitat que els ha unit per explicar Delicades; una història d’històries, de vegades no tan fràgils ni delicades.
Histories que fusionen la tragèdia amb la comèdia d’una forma singular. Un autor i director amb capacitat de sorpresa.
PLAYLIST: LA MÚSICA DE EL CONDENSADOR DE FLUZO 1×17
THE CHROMATICS - Tick of the Clock
BOB DYLAN - Desolation Row
MULATU ASTATKE - Yegelle Tezeta
EDDIE JEFFERSON - Psychedelic Sally
DAVID HOLMES - Snake Eyes
MARIA COMA - Tots els colors
TAMAGOTCHI - We're Gonna Play Baseball
THE VERVE - Catching the Butterfly
BRET MCKENZIE - Man or Muppet
TRIÁNGULO DE AMOR BIZARRO - El culto al cargo, o cómo hacer llegar el objeto maravilloso
COMET GAIN - Working Circle Explosive!
KAVINSKY & LOVEFOXXX - Nightcall
GORILLAZ - El Mañana
MENDETZ - Futuresex
B.R.M.C. - Love Burns
ZOMBY - Witch Hunt
BALAM ACAB - Expect
No hay comentarios:
Publicar un comentario