viernes, 11 de octubre de 2013

Festival de Sitges 2013. La ruta - Divendres 11

Sitges 2013

Fluzeros i fluzeres, tornem-hi! Per segon any consecutiu, el programa de ràdio líder (a Sant Just els dijous entre les 20.00 i 21.00 del vespre) es trasllada a Sitges per a seguir de ben a prop l'edició número 46 del Festival internacional de cinema fantàstic de Catalunya. Per davant, onze dies de maratons impossibles i pel·lícules per a tots els gustos, amb taquillazos en potència i cinema d'autor i només un denominador comú: el consum massiu de cafeïna. Ara bé, no patiu, que com ja vam fer l'any passat, ens proposem ajudar-vos de nou amb un recorregut pel que, a priori, pot ser el més interessant del festival que arrenca avui mateix. Preparats?

Upstream Color
Recorregut recomanat
Primer dia, i primer parell de bombes. Si sou a temps, agafeu el tren per a arribar a l'Auditori: a les 9:45 reposen una versió restaurada i tridimensional de El màgic d'Oz, ocasió única per a tornar a gaudir d'un dels grans clàssics de la història del cinema. Us aconsellem que després aneu a esmorzar amb la calma, per prendre forces i encarar una de les projeccions més estranyes, però alhora úniques, inclassificables i magistrals del festival: Upstream Color. Vam tenir la sort de veure-la fa uns dies i no, no és una pel·lícula que recomanaríem a tothom, però nosaltres ja tenim ben clar que ocuparà una posició d'honor al nostre top del festival... És a les 14:30, a l'Auditori. Perfecte per anar a dinar després, comentar la jugada i anar amb forces a la gran obertura del festival: Grand Piano, pel·lícula inaugural i amb presència de l'Elijah Wood inclosa (el hòbbit s'està aficionant a Sitges). Diuen d'ella que és com una barreja entre Última llamada i Buried (Enterrado) però amb un piano. ¡Nos vale! Tal com acabi la festa d'inauguració, quedeu-vos a l'auditori per veure el darrer treball d'un altre habitual: Terry Gilliam presenta The Zero Theorem, amb un repartiment de vici: Christoph Waltz, Matt Damon, Tilda Swinton, Ben Whishaw, Peter Stormare...

Why Don't You Play in Hell
Recorregut alternatiu
Comenceu a les 14:15 al mític Prado amb Why Don't You Play in Hell, una burrada japonesa d'un valor infal·lible com és Sion Sono. El de Coldfish proposa un deliri formal i argumental a on tenen cabuda yakuzas, drames, comèdies i romanços, i sobretot, excessos per tot arreu, fins al punt de deixar al Tarantino en un amateur. Acaba, i teniu tot el temps del món per pair i anar cap al Retiro, a on fan des de les 18:30 l'esperat retorn al gènere vampíric del Neil Jordan, responsable d'Entrevista con el vampiro. Protagonitzada aquesta vegada per Saoirse Ronan i una Gemma Arterton espectacular, Byzantium no té res a veure amb l'anterior, i potser sigui molt menys transcendental... però manté intacte un estil de Gran Cine, de pel·lícula clàssica, ben feta. Digna d'un gran director, en definitiva. Val la pena veure-la, i fer-ho en pantalla gran. Després us toca escollir: o The Zero Theorem a l'Auditori, o sense moure-us del Retiro, pausa per a sopar inclosa, Grand Piano a les 22:45, just abans de la primera marató del festival amb una 100 Bloody Acres força divertida...

Goltzius and the Pelican Company
Te les vas perdre?
Com ja vam fer l'any passat, aquesta secció la dedicarem a recordar-vos segones i terceres sessions de pel·lícules destacades. Per si les voleu recuperar...

I nosaltres què veurem Nosaltres tenim ben clar que hem de veure Gran Piano i The Zero Theorem. Ens veureu a les 12:15 i a les 22:45 a l'Auditori, i les hores del mig les dedicarem a The Colony (14:30 - Retiro) i a Goltzius and the Pelican Company (18:45 - Prado), perquè és de Peter Greenaway, i Peter Greenaway sempre acostuma a ser un must... ja us direm.

No hay comentarios:

Publicar un comentario