lunes, 12 de marzo de 2012

El Condensador de Fluzo 1×22 – Depict

Seguim nedant en una mena de líquid amniòtic de la semidesconnexió. Fallen algunes vies (la Interxarxa) però nosaltres seguim estoics parlant tot el que podem en una hora i amb la tranquilitat que tard o d'hora, via podcast o via (podcast), ens acabareu sentint. I potser fins i tot seguiu algun dels nostres consells. Els que diem cada dijous tarda a la ràdio i després desglossem per aquests indrets bloquers.
Exemples: Modiano, America In Primetime, Los Idus de Marzo, Matt Kindt, John Carter...

Per cert, el programa el tenieu aquí.


LLETRAFERIDES: PATRICK MODIANO - Trilogía de la ocupación
L’editorial Anagarama recupera en un sol volum les tres primeres novel·les de Patrick Modiano, francès admirat, escriptor reverenciat: El lugar de la estrella (1968), La ronda nocturna (1969) i Los paseos de circunvalación (1972) conformen un triple debut en poc més de tres-centes pàgines, per on desfila una col·lecció d’indesitjables de la pitjor mena. L’obra de Modiano sempre s’ha vist marcada pel sentiment de culpa cap a un sector de la població que va llençar pel vàter (+ cadena) els seus principis durant l’època del París ocupat pels nazis. Resultat: els col·laboracionistes de Modiano són gent sense moral, repugnants interessats que no ténen cap problema en vendre’s al millor postor. Molt dur. I molt gran. Cou.
Este volumen reúne las tres primeras novelas de un autor fundamental de las letras francesas contemporáneas. Tres novelas que recibieron numerosos galardones –entre ellos el Gran Premio de la Academia Francesa– y que representan el primer y más brillante bisturí novelístico de la turbiedad, la complicidad social y la fantasmagoría, del antisemitismo, el crimen organizado y la fiesta de algunos en este negro período del siglo XX francés. Concretamente del París ocupado, su gestación y consecuencias. Entre el delirio, el sueño y la falsificación desfilan todos los fantasmas de la época. Entre ellos, el padre –ese eterno modianesco–, una banda criminal que gira en su provecho la amenaza del enemigo y la locura ideológica –retrato del soporte intelectual de aquellos años– de un judío antisemita. Y todo ello contado, en palabras de José Carlos Llop, prologuista a esta edición, «como si Scott Fitzgerald y Dostoievski salieran de correría nocturna y en vez de bares hubieran visitado varios círculos del infierno con un espíritu entre la frescura fitzgeraldiana y el fatalismo nihilista del ruso, mezclado con cierta atmósfera a lo Simenon». Un libro absolutamente imprescindible. +info

GRAN PANTALLA – FESTIVALS: Zinemaldía
Durant tot el mes de març, l’Euskal Etxea acull una nova edició del Zinemaldia, festival de cinema basc que acosta algunes propostes al públic català i que ha de servir com a plataforma per algunes produccions que van passar de manera massa fugaç per les nostres cartelleres. És el cas de títols com ara Bertsolari, Arriya (La piedra), Bi Anai (Dos hermanos), el documental de Fermín Muguruza Next Music Station: Lebanon o una Urte Berri On, Amona!, dirigida per Telmo Esnal, protagonitzada per Montserrat Carulla i que es projectarà el proper 14 de març. Cine diferent per a una oportunitat diferent. Val la pena.
Ja és aqui el festival de cinema basc de Barcelona: Zinemaldia. La millor mostra del cinema més recent fet a Euskal Herria. Un recull, una mirada al treball fet el darrer any. Any rere any, l’oferta cinematogràfica basca va creixent, tant en quantitat com en qualitat i el festival Zinemaldia s’encarrega de donar l’oportunitat a les pel·lícules de exhibir-se a Barcelona i als i les espectadores d’aqui, de conèixer les propostes del darrer any.+info

ESTRENES: GEORGE CLOONEY – Los idus de marzo
En Clooney demostra que entre cafè i cafè també sap vendre política i converteix una precampanya en un galimaties, sí, però apassionant. S'ajunta amb gent de bé com el Paul Giamatti i el Philip Seymour-Hoffmann i amb males influències (els nois populars de l'institut) tipus Ryan Gosling i au, a conquistar cine. Té alguna patinada culebrotera, però en general aguanta bé el tipus i al final el missatge queda clar i contundent: (no, no us el diem; apoquineu).
Un joven idealista (Ryan Gosling) empieza a trabajar como director de comunicación para un prometedor candidato (George Clooney) que se presenta a las elecciones primarias del Partido Demócrata. Durante la campaña tendrá la oportunidad de comprobar hasta qué extremos se puede llegar con tal de alcanzar el éxito político. Adaptación cinematográfica de la obra teatral "Farragut North" de Beau Willimon.

ANDREW STANTON – John Carter
Marcianada protagonitzada per Taylor Kitsch, John Carter parteix del relat d'Edgar Rice Burroughs per a convertir-se justament en això: una aventura a Mart. Una altra manera de començar aquest text de manera inesperadament literal: La darrera aventura de Disney pot ser la darrera aventura de Disney: es preveu patacada històrica a la taquilla que podria posar en perill l'estabilitat de l'empresa de la rata amb orelles rodones. Una llàstima, perquè això pinta a espectacle amb cervell i tripes. Amb diversió generalitzada i bitxets de colors. Molarà, però no la veurà ni Déu (i diuen que Déu ho veu tot, no sé).
Adaptación de ‘Una princesa de Marte’, la primera novela fantástica de Edgar Rice Burroughs. John Carter es un veterano de la Guerra Civil norteamericana (1861-1865) que se halla en el planeta Marte. Producida por Disney-Pixar, combina imagen real y digital.+info

OLIVIER NAKACHE I ERIC TOLEDANO - Intocable
Un home en cadira de rodes i un noi de raça negra. Sona a compromís social, a llàgrima de la grossa, a cubell de mocs. I no tant. La veritat és que sigui com sigui, aquesta història de superació i amistat acaba sortint-se amb la seva a l'hora de fer un retrat punyent i moderadament negre d'una amistat que va més enllà de l'esperable. De regal, s'ha ficat al públic del seu país a la butxaca i s'ha convertit en la pel·lícula més taquillera de la temporada a França. I figura al top 250 d'IMDB. Prou motius? home, no sé, però per descomptat és un rato interessant...
Como resultado de un accidente de parapente que le ha dejado tetrapléjico, Philippe, un rico aristócrata, contrata como cuidador a domicilio a Driss, un inmigrante de un barrio marginal recién salido de la cárcel. En una palabra, la persona menos indicada para el puesto. No obstante, entre los dos, acaban logrando que convivan Vivaldi y Earth Wind and Fire, la elocuencia y la hilaridad, los trajes de etiqueta y las medias del chándal. Dos mundos enfrentados que, poco a poco, congenian hasta forjar una amistad tan disparatada, divertida y sólida como inesperada, una relación única en su especie de la que salen chispas transformándoles en... "Intocables".+info

VINYETAIRES: MATT KINDT – Revolver
Després de la meravellosa història en tres temps de l’Home Gegant, el sempre interessant, però no sempre reconegut, artista nordamericà torna amb una aventura més lleugereta (que, per exemple, la seva obra mestra Super Spy) però igual d’eficaç en la construcció d’atmosferes complexes que obliguen el lector a implicar-se a tots els nivells amb el que llegeix. Revolver és la història d’un gris oficinista que de cop i volta comença a viure dues realitats paral·leles, separades pel son i que succeeixen alternativament: una d’avorrida i existencialment buida. I una altra d’emocionant, però perillosa i, així en general, apocalíptica: s’acaba el món… o el món no s’acaba mai? Impactant, estableix la tercera pedra d’una de les carreres més sòlides de l’underground americà. A descobrir-lo de seguida.
Atrapado en un trabajo sin futuro, atormentado por una jefa tirana y una novia materialista, Sam se despierta tras otra noche solitaria de bares para descubrir que su mundo ha cambiado, a peor. La gripe aviar ha matado a millones, las infraestructuras del país se han colapsado, y una bomba sucia ha destruido Seattle. Pero cuando despierta al día siguiente, Sam vuelve a estar en el mundo “normal”, y al día siguiente de nuevo se encuentra en el mundo caótico. En un mundo, todo vale. En el otro, no hay peligro pero vive como un sonámbulo. Y ahora Sam tiene un problema mayor: ¿En qué mundo se va a quedar? +info

SÈRIES: America in Primetime (PBS)
A través d’una sèrie de quatre documentals, la Public Broadcasting System fa un repàs dels arquetips més utilitzats a la ficció nordamericana i els rols socials que s’estableixen a la narrativa catòdica des que el mitjà va eclosionar allà cap als anys 50. D’I Love Lucy a Sarah Jessica Parker. De Mary Taylor Moore a The Wire, la sèrie es configura com a un document necessari, imprescindible per als amants de la petita pantalla USA i per a tots aquells que creguin que paga la pena pensar i fer arribar al cervell tot allò que ens entra pels ulls. I tot I utilitzar els recursos més clàssics del gènere (declaracions de cares famoses, muntatges de vídeos) America in Primetime s’obre com a una mirada fresca, divulgativa i apassionant.
America in Primetime is structured around the most compelling shows on television today, unfolding over four hours and weaving between past and present. Each episode focuses on one character archetype that has remained a staple of primetime through the generations – the Independent Woman, the Man of the House, the Misfit, and the Crusader – capturing both the continuity of the character, and the evolution. The finest television today has as its foundation the best television of yesterday. +info

LA MÚSICA DE EL CONDENSADOR DE FLUZO 1x22

THE B52’S – Rock Lobster
LOS EVANGELISTAS – El loco
BENJAMIN BIOLAY – Ton héritage
DANIEL DARC – Rouge Rose
LA BUENA VIDA – Más dura será la caída
JABIER MUGURUZA – Chelsea Hotel
CLOUD NOTHINGS – No future/No past
GUIDED BY VOICES – Waves
M83 – Midnight City
LCD SOUNDSYSTEM – North American Scum
NICK CAVE & THE BAD SEEDS – Bring It On
GRUPO DE EXPERTOS SOLYNIEVE – Dime
THE POSTAL SERVICE – The District Sleeps Tonight
ARAB STRAP - Here We Go
CALEXICO – Deep Down
VIC CHESSNUT – Glossolalia
LAMBCHOP – Gone Tomorrow
HOSPITALITY – Friends of Friends

No hay comentarios:

Publicar un comentario